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Corona in der LuftfahrtWie die Airlines die Krise zu meistern versuchen

Polizei und Angestellte warten am Flughafen Genf auf die Ankunft eines Frachtflugzeugs, der Passagierverkehr ist praktisch lahmgelegt. (Foto: Reuters/Denis Balibouse)
Die Szenarien der Boston Consulting Group: Mit dem V-Szenario einer schnellen Erholung rechnet niemand mehr. Das U-Modell zeigt eine lang andauernde Erholung des Markts. Beim L-Szenario erreicht die Luftfahrt das Wachstum der Vorjahre nicht mehr und muss mit einem tieferen Umsatz leben. Im W-Modell wird die Welt von einer zweiten Corona-Welle erfasst, was die Branche nachhaltig schocken würde. Quelle: BCG

Lufthansa und Swiss

Parked planes of the airline Swiss at the airport in Dübendorf, Switzerland on Monday, 23 March 2020. The bigger part of the Swiss airplanes are not in use due to the outbreak of the coronavirus. (Keystone/Ennio Leanza)
Parked planes of the airline Swiss at the airport in Zurich, Switzerland on Monday, 23 March 2020. The bigger part of the Swiss airplanes are not in use due to the outbreak of the coronavirus. (KEYSTONE/Ennio Leanza)
Parked planes of the airline Swiss at the airport in Zurich, Switzerland on Monday, 23 March 2020. The bigger part of the Swiss airplanes are not in use due to the outbreak of the coronavirus. (KEYSTONE/Ennio Leanza)
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Easyjet

A large number of easyJet aircrafts are parked on the tarmac of the Geneve Aeroport, in Geneva, Switzerland, Monday, March 30, 2020. EasyJet, a British low-cost airline, on 30 March 2020 said it is ground its entire fleet of more than 300 planes amid ongoing Coronavirus COVID-19 crisis. (Keystone/Salvatore Di Nolfi)
A large number of easyJet aircrafts are parked on the tarmac of the Geneve Aeroport, in Geneva, Switzerland, Monday, March 30, 2020. EasyJet, a British low-cost airline, on 30 March 2020 said it is ground its entire fleet of more than 300 planes amid ongoing Coronavirus COVID-19 crisis. (KEYSTONE/Salvatore Di Nolfi)
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British Airways/IAG

British Airways planes parked at Terminal 5 Heathrow airport in London, Wednesday, March 18, 2020. Britain's Foreign Secretary Dominic Raab has taken the decision to advise British nationals against non-essential travel globally for an initial period of 30 days, and of course subject to ongoing review. For most people, the new coronavirus causes only mild or moderate symptoms, such as fever and cough. For some, especially older adults and people with existing health problems, it can cause more severe illness, including pneumonia. (AP Photo/Frank Augstein)
Willie Walsh, centre, CEO-elect of IAG, leaves London's Heathrow Airport, Monday Nov. 29, 2010, for Madrid to meet his Iberia colleagues, after shareholders in British Airways PLC and Iberia SA approved a 5.7 billion pound ($8.9 billion) merger that will create Europe's third-largest airline. The two airlines announced the merger earlier this year as a way to survive in an industry facing falling demand from both business and leisure travelers in the wake of the global credit squeeze.(AP Photo/Nick Morrish, British Airways, ho) EDITORIAL USE ONLY:
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Air France-KLM

Air France-KLM gehört zu je 14 Prozent Frankreich und Holland. Nun diskutieren die Länder über weitere staatliche Beteiligungen. (Foto: Reuters/Regis Duvignau)
Air France CEO Anne Rigail hat Staatshilfe angefordert, weil die Reserven von sechs Milliarden Euro nicht reichen . (Foto: Keystone/AP/Michel Euler)
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Ryanair

Ryanair leidet in der Krise, was auch die Angestellten zu spüren bekommen: Ihnen wird im April und Mai der Lohn um die Hälfte gekürzt. (Foto: Reuters/Francois Lenoir)

Amerikanische Airlines

Delta hat wie alle anderen US-Airlines um Staatshilfe ersucht und fordert die Angestellten gleichzeitig dazu auf, unbezahlten Urlaub zu beziehen. (Foto: Reuters/Elijah Nouvelage)

Chinesische Airlines

Nach elf Wochen Isolation wieder offen: Seit Dienstag gibt es wieder Flüge ab Wuhan. (Foto: Reuters/Aly Song)
Die Reiserestriktionen in China fallen: Reisende verabschieden sich am Flughafen Wuhan, dem ehemaligen Hotspot der Corona-Krise. (Foto: Reuters)